Märklin

Plats för det som inte täcks av de andra ämnena

Moderator: hans

Märklin

Inläggav christian1984 » torsdag 18/7-13 20:09

Hejsan alla christian heter jag och är ny här jo jag vill köpa ett tåg set men vilket ska man satsa på om man e ny börjare och aldrig hållit på med tåg innan?
christian1984

Re: Märklin

Inläggav traius » måndag 22/7-13 23:11

Hej och välkommen!!

Har du aldrig pysslat med tåg tidigare så skulle jag egentligen satsa på n-skala om du behöver något som är litet. N-skalan är lite enklare att fippla med än z-skalan. Dock vill du satsa i vår skala är mitt förslag någon av de enklare små startsatserna från Märklin för runt 1000:- (http://modellhobby.se/index.php?maincat ... 6723&img=b) eller (http://modellhobby.se/index.php?maincat ... 6722&img=b).
Dessa kan sedan uppgraderas allt efter som du vill bygga ut.

Petter
traius

Inläggav christian1984 » måndag 15/8-16 18:31

Hur stort är intresset finns det för skala z jag e själv sugen på att köra z skalan då jag inte har så står plats hemma blir det billigare om man köper en start sats eller lok och vagnar separat ?

/Christian
christian1984

Inläggav Magnus Brage » tisdag 8/11-16 12:35

christian1984 skrev:Hur stort är intresset finns det för skala z jag e själv sugen på att köra z skalan då jag inte har så står plats hemma blir det billigare om man köper en start sats eller lok och vagnar separat ?

/Christian

Utan tvekan är startsats bäst. Det är fortfarande möjligt att köpa startsats för runt tusenlappen.

Lenis hobby i Skärblacka (Norrköping) verkar vara billigast i landet med lok+2 vagnar, trafo och rälsoval för blott 1020kr.

Bild
Användarvisningsbild
Magnus Brage

Återgå till Övrigt